TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Rabu, 2 Jun 2010

JANGAN BELI BUAH-BUAHAN YANG TELAH SIAP DI POTONG

> A 10 year old boy, had eaten pineapple about 15 days back,
and fell sick, from the day he had eaten. Later when he had his health
check done...doctors diagnosed that he had AIDS. His parents couldn't
believe it...Then the entire family under went a check-up... none of them suffered from Aids.

So the doctors checked again with the boy if he had eaten out...The boy said 'yes'. He had pineapple that evening.

Immediately a group from Malaya Hospital went to the pineapple vendor to check. 

They found the pineapple seller had a cut on his finger while cutting the pineapple, his blood had spread into the fruit. When they had his blood checked...the guy was suffering from AIDS..... but he himself was NOT aware.

Unfortunately the boy is suffering from it now. Please take care while you eat on the road side. Please forward this mail to your dear one.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

*Sumber email uitm* dia ambik dari mana tak tau....

9 ulasan:

h a n i e berkata...

ish..skrg ni..mcm hal yg jd..kan..

*mula pikir x nak beli jambu potong lg*

=P

wany berkata...

iskh yer ker jd jcam tu.. masa bli buah potong specialy jambu xpenah plak fikir pasal AIDS.. tul juga tu.. pas ni xbli dah lar buah potong.. tq 4 ur information

Watierman, rmanbkr berkata...

Tq for sharing info...Akak
teringin nak makan strawberry celup cokelat tu pun tak jadi beli everytime tengok tangan penjual...cam kembang semacam jer...tak baik kan...!!

fikaryna berkata...

dasatnya..takutlah..boleh jugak jadi macam 2 eh..

Wawa berkata...

mcm2 la skrng ni. huhu... risau la jgk sbb slalu bli buah siap potong kt ofis ni, hmmm..

Mawar_berduri berkata...

tu la pasal..sejak tau cerita ni memang jarang ar nak bli buah potong ni...takot

indahhouse berkata...

salam alimaz,
Seramnya bila dengar berita ni.
Kalau nak beli buah, kena beli kat tempat penjual yang bersih.
Info aids boleh rujuk di sini :
http://prostar_pendang.tripod.com/info.htm.

kak ina kl berkata...

salam..akak dari dulu memang jarang beli buah potong ni..tekak tak leh terimalah.


betul info kat bawah tu..akak setuju bebenoooo

Captain berkata...

salam,

kena AIDS disebabkan buah yg dipotong oleh pesakit AIDS memang kena berhatix terutama di bandar besar kerana kita tak tahu siapa tuannya.

Kadang-kadang bekas penagih yg berkongsi jarum ingin mengubah kehidupan dengan membuat bisnes buah atau rojak. Darah mereka yg melekat pada buah yg segar boleh menjakiti kita. Kerana apabila buah dipotong dan diletak diatas ice supaya segar..Darah tersebut akan juga segar mengadungi virus HIV.

makcik kat kampong boleh tahan sikit sbb kita kenal mereka ni sekian lama.Jadi beli buah yg belum dipotong supaya selamat.

Link Within

Related Posts with Thumbnails