TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Isnin, 24 Mei 2010

Musim ka????

Salam....  sat saja dah pukul 3 petang....  Cik Min pulak demam hari nih.... Pagi tadi dalam pukul 3 pagi dia bangun ke bilik air... masuk bilik mama bagi tau dia sakit kepala demam.... Mama rasa badan dia mmg panas sangat....

Bagi tau abah Cik Min badan panas ... Mamam tak tau nak buat apa, pi dapoq selongkar peti ais mencari ubat sumbat bontot untuk emergency demam la ni.. memang selalu mama simpan untuk keadaan yang terdesak macam ni.... Geledah habis nasib baik jumpa ada lagi dua.... Kena beli tambah nih..... 

Cik Min cukup takut kalau dengaq bab -bab ubat nih..... Mau tak mau mama dengan abah kena paksa jugak.... sebab esoknya (hari ni) dia ada exemm mid year.... Mama pujuk nasib baik dia mau.... Lepas buh ubat tu dia lena cam biasa....

Bangun pagi tadi alhamdulillah lega sikit badan tak dak la panas sangat... kira boleh tahan la panas tu panas la jugak.... Bagi dia mandi banyak-banyak sampai naik ketaq satu badan (petua orang tua2) lepas tu lega sikit.... 

Hari ni exem... harap-harap dia boleh jawab la.... 

Balik sekolah dalam pukul 12.30 tgh tadi terus bawak dia pi klinik Hj Adnan.... nasib baik sempat.... Balik makan ubat dia tidoq terus... Tadi sebelum mama mai kerja dia bangun termuntah atas tilam habis tilam....

Mama ajak dia makan nasik dia tak mau.. Tak lalu katanya...

Mama dengan abah pun rasa tak sedap badan... Rasa macam nak demam pun ada....

10 ulasan:

kakcikseroja berkata...

Sekarang ni panas sangat. Kadang2 tiba2 hujan.. kakcik pun tgh sakit kepala ni.. :(

sI tEDI berkata...

aku dah mula batuk.

kecik2 dulu suka minum ubat. sbb manis dan berangin

nabilah_2908 berkata...

mmg musim demam sekarang ni..bila dh mula demam cp2 la pergi klinik..jgn tunggu2..zmn sekarg ni..penyakit mcm2.. :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
MY MOM AND POLYPS

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr berkata...

cuaca xmenentu skrg ni mmg ramai yg demam...

**mama, thanks dh dpt adiah teka baju hari tu...

=)

relevan berkata...

Demam pun ada musim..sekarang musim buah manggis ada musim demam..bila tiba musim buah durian ada lagi musim demam..

Siti berkata...

Moga cepat sembuh yer..sian lak..dah la exam...huhu....

Ummi Aisyah berkata...

kesiannya..satu famili nak demam..agaknya tengah musim kot skrang ni

kak ina kl berkata...

salam..tak per..janji ikhlas..

ishhh larang skt anak dara kamu..bahayalah..tkt nanti jadi apa-apa.

Frodo Baggins berkata...

cepat sembuh sis. almaklong lah, musim sakit skrg ni. ekekekkeke

take care n bnykkan minum air.

Wan Perlis berkata...

dulu sunat kat klinik hj adnan

Link Within

Related Posts with Thumbnails