TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Khamis, 11 Mac 2010

Isteri, ibu dan pekerja


gambar kosmo

WANITA dan kerjaya seringkali dikaitkan dengan bebanan kerja. Sehingga ada di antara mereka tidak terdaya lagi untuk menggalas kewajipan dan tanggungjawab sebagai isteri dan ibu di rumah.

Dari pagi sehinggalah lewat petang, mereka sibuk merancang, mengurus dan membina masa depan empayar kerjaya. Ini membuatkan sesetengah urusan yang wajib dipikulnya di rumah dilepaskan kepada pembantu rumah.

Anak-anak dan suami pula merasakan diri mereka terabai gara-gara kerjaya yang dihambat oleh ibu dan isteri. Pengabaian dalam aspek kekeluargaan itu berkaitan tentang penjagaan, penyediaan makanan dan kualiti masa dengan anak-anak.

Soalnya, adakah wanita bekerjaya hari ini masih dihimpit masalah yang sama atau mengganggap pengurusan keluarga seharusnya dibahagikan sama rata dengan suami?

sumber

------------------------------------------------------------------------------------------
*Perlu ada toleransi dalam urusan rumahtangga*

7 ulasan:

mama affan berkata...

akak pulak..apa rahsia jd isteri dan ibu yg bekerja..mama ryn surirumah sepenuh masa..mmg terjaga la..tp mcm kita yg kerja..mcm mana nak seimbangkan ek kak..

mamaarifakeemaisy berkata...

herm..janji si isteri faham tanggungjwbnya as a mother&wife..dan suami juga harus memahami..soal urusan rumahtangga,..seharusnya sama2 dipikul oleh suami/isteri..contoh time isteri memasak, suami uruskan anak!

zns berkata...

takut takut...takut tak dapat sempurnakan tanggungjawab..

Abd Razak berkata...

Salam...

Boleh dibahagikan asalkan ada perfahaman, pertamanya isteri menjadi surirumah sepenuh masa dan suami keluar mencari rezeki.

Kedua, kedua isteri dan suami sama-sama keluar bekerja dan sama-sama mengurus keadaan di rumah

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ berkata...

mmg patut pon pengurusan rumahtangan dibagi dua ngan suami..baru la adil..tolong menolong

Diarihatiku1976 berkata...

Boleh dibahagikan asalkan ada perfahaman,suami isteri sentiasa berganding bahu... kalo suami gaji dah 5k nak berhenti takpe.. tapi setakat bawah 5k lupakanlah.. sbb cabaran anak sekarang semua guna duit..an yg paling penting cabaran zamans ekarang kena tinggal suami.. suami cari lain.. isteri kalo tak kejer kena tinggal camner plak nanti.. kalo muda boleh dapat kejer .. kalo tua dah umur dah 40 nak kejer per...

fiezaradzi berkata...

kalau betul isteri bekerja utk membantu suami mjana pndapatan keluarga, apa salahnya suami mmbantu isteri dlm soal rumah tangga nih..
tapi isteri pula jgn lepas tgn, mentang2 de suami tlg..

Link Within

Related Posts with Thumbnails