TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Khamis, 7 Januari 2010

Kawan


gambaq dari hencik gugel

1) kawan tu bkn mcm main FUTSAL. Mula-mula kejar.. dah dapat sepak...

2) kawan tu bkn mcm main SKATE. Mula-mula gosok..lepas tu pijak....

3) kawan tu bkn mcm main RAGBI. Mula-mula tangkap.. dah dapat tendang..

4) kawan tu bknnya mcm PAMPERS... dah pakai, buang..

5) kawan tu bknnya mcm BARANG KEMAS. Waktu baru beli pakai. Dah sengkek gadai.

6) kawan tu bkn mcm PELANGI. Hari cerah takde..hujan gerimis baru muncul..

7) kawan tu bkn mcm KERETA. Rosak skit,jual.. ambik kereta baru..

8) kawan tu bkn mcm CHIPSMORE.. kejap ade kejap takde..

9) kawan tu bkn mcm BANK. Bila dah takde duit,pegi kat sana ambik.

10)lagi.....kawan tu mcm ape ye????


Walau ape pun tanggapan org tentang kawan.., kawan tu penting.
Seorang kawan takkan biarkan kawan dia menangis, sedih, berduka dan sebagainya.
Kawan yg sejati adalah seorang kawan yang dapat diajak duduk dan berbincang tentang pelbagai perkara.
Yang penting, seorang kawan akan sentiasa menghadiahkan senyuman kpd kawan-kawannya.. :)

-------------------------------------------------------------------------------------------
*Apa pendapat anda semua tentang kawan-kawan anda....*

16 ulasan:

Watierman berkata...

Berkawan biar seribu berkasih biar satu...dan berpada-padalah bila berkawan...jangan go overboard...bersederhana adalah lebih baik dari berlebihan!!!

mamalieyna berkata...

yesss daku setuju...tmbh2 ayat last tue.. ^_^!

afiq berkata...

kawan hanya cari saye jike ade assigment nak di buat, nak pinjam laptop atau ape2 pertolongan. jika rase tak diperlukan.. saye spti tidak wjud..


kan dah sesi meluahkan perasaan kat blog orang.. :P

salam singgah!

fikaryna berkata...

betoi2..kawan sejati bukan seperti semua di atas..kawan sejati xde ibarat kot..dia mmg sll ada..waktu ssh dn sng..juga yg betulkan kita waktu kita salah dn sokong kita waktu kita betul..

neezareef berkata...

jangan mula2 ngaku kwn..tp akhirnya jd lawan

POSH76 berkata...

salam susah nak cari kawan sejatikan...my best fren is my mum & my hubby only...others kawan gitu2 bleyla...hehe

Azmiezas berkata...

Kalu nak berkawan biarlah yg boleh berada dgn kita dimasa senang dan masa susah, dan boleh dijadikan kawan dunia n akhirat..

NARDtheNERD berkata...

kawan ade mcm2 jenis..susah sgt nak cari yang betul2 kawan..=))

sI tEDI berkata...

kawan2 aku semua dah hilang

kak ina kl berkata...

salam..skrg ni dah payah nak dapat sahabat sejati..kena hati-hati..

nina syakina berkata...

BEST3!!~ hEhe

atty's berkata...

itulah kita leh berkwn..tp still kena carefully..mcm2 org ade skrg..

fikaryna berkata...

Dalam berkawan nih..kadang-kadang mulut terlepas bicara, akal tersalah tafsir, hati tersalah rasa, nafsu tersalah dorong, jiwa tersalah kacau, perasaan tersalah erti, tapi semua tu takkan pernah merosakkan hubungan kita sesama kawan..

p/s : kacau akak lagi..huhu..

birU berkata...

heeeeeeeeeee

selagi masih ada kawan yg ingat dan lemparkan senyuman buat kita..

CINTAMANISZ Lite berkata...

tapi bila dh nama berkawan tu..kena ler sedia jadi semua ciri2 yg ada tu, hehe..
Pandai2 ler menolak kalo ada permintaan yg kita tak mampu nak tolong, hehe..

Tanpa Nama berkata...

Hello. And Bye.

Link Within

Related Posts with Thumbnails