TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Jumaat, 29 Januari 2010

Duit Suami Atau Duit Isteri


Betulkah zaman sekarang ni untung berkahwin dengan wanita yang ada kerjaya?????Kebanyakan kaum lelaki zaman ini mahu mencari bakal atau calon isteri yang bekerjaya....Jadi dengan sendirinya, beban kewangan tidak terletak sepenuhnya pada suami..... Bolehkah begitu..

Hakikatnya sekarang ni cukup susah hendak cari wanita yang tidak bekerja....Kalau wanita itu belum mempunyai kerjaya sekali pun.... mereka tetap bijak mencari peluang untuk menjana pendapatan sendiri....

Pengurusan kewangan kini lebih banyak dikuasai oleh kaum hawa... sehingga duit isteri lebih banyak dihabiskan berbanding duit suami... Betulkah begitu????

Ada tak kaum ADAM yang tak setuju.....


Kadang-kadang yang menjadi isu dalam sesebuah rumahtangga ialah isu kewangan.....siisteri selalu berkata....duit saya, duit saya...duit awak, duit saya....Patutkah begitu rupa......

APA PENDAPAT SAHABAT SEMUA......


---------------------------------------------------------------------------------------------------------
*Apa yang penting Kerjaaaasamaaaaa....*

7 ulasan:

siti nurbaiya berkata...

bagi saya, duit isteri memang hak isteri sepenuhnye (hehe, ustaz slalu kata macam tu), tapi kalau isteri dah dibenarkan bekerja tentulah tujuannya untuk meringankan beban kewangan suami, maka perlula bantu apa yang patut. Kalau nak berbelanja pulak saya akan tanya suami dulu , sebagai tanda hormat.

Azmiezas berkata...

Kalau kita, lebih suka kongsi income....baru la sejahtera hidup..

..kesian pulak kat hubby kalau kita pakai falsafah tu..

Watierman, rmanbkr berkata...

Salam Dik...Akak pernah berkerja....dan memang lumayan punya pendapatan sendiri....
dan sudah hampir 8 tahun Akak jadi surirumah sepenuh masa....
...apa yang penting muafakat sesama pasangan itu yang bawa keberkatan dalam hidup...
pengurusan kewangan yang bijak mampu membantu menjana keharmonian dan kerukunan rumah tangga...banyak duit pun boleh sumbang kepada pergaduhan...tak cukup duit pun boleh sumbang pada pergaduhan....

Jadi bermuafakat....untuk capai keberkatan dalam hidup....Amin!

Nida berkata...

Salam..

Entah ye... kalau Nida, takde istilah duit kau duit kau, duit aku duit aku.. kami kongsi.. guna duit hubby dulu, klu habis baru guna duit Nida..:)

sI tEDI berkata...

erhMmm.. x de pengalaman. he he he he

aNnA_jaN berkata...

herm...tapi skrang nih rsnya perlu jugak suami isteri bekerja...brg smua mahai2...kalau gaji suami 5k keatas okla...huhuhu...dlm erti kata lain...mengurangkan beban...

~kuyam~ berkata...

income isteri lg banyak dari suami,ini mmg dah biasa sgt dgr...huhu...tak salah lgsung ni si isteri lg tinggi pendapatan,membantu suami lg..best tu~

Link Within

Related Posts with Thumbnails