TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Isnin, 21 Disember 2009

Koleksi Lawak

Suatu pagi yang indah kat sebuah sekolah rendah, seorang guru yang
begitu dedikasi mengajar anak2 muridnya tentang betapa bahayanya
minuman keras kepada mereka. Sebelum memulakan mata pelajarannya pada hari
itu dia telah mengambil 2 ekor cacing yang hidup, sebagai sampel kehidupan
dan dua gelas minuman yang masing2 berisi dengan air mineral dan arak..

"Cuba perhatikan murid2.. lihat bagaimana saya akan memasukkan cacing ini
kedalam gelas, perhatikan betul2. Cacing yang sebelah kanan saya, akan saya
masukkan ke dalam air mineral manakala cacing yang sebelah kiri saya akan
masukkan ke dalam arak. Perhatikan betul2."

Semua mata tertumpu pada kedua2 ekor cacing itu.

Seperti dijangkakan, cacing yang berada dalam gelas yang berisi air mineral
itu berenang2 di dasar gelas, manakala cacing yang berada di dalam arak
menggeletek lalu mati. Si cikgu tersenyum lebar, apabila melihat anak2
muridnya memberikan sepenuh tumpuan pada ujikajinya.

"Baiklah murid2, apa yang kamu dapat belajar dari ujikaji yang cikgu
tunjukkan sebentar tadi??"

Dengan penuh yakin anak2 muridnya menjawab,

UNTUK MENGELAKKAN KECACINGAN...MINUMLAH ARAK...
--------------------------------------------------------------------------------------
*aisey....cikgu...anak-anak murid dah...terikut ajaran sesat la...*

5 ulasan:

Nida berkata...

uwekkkk... gelinya tengok cacing tu. Nasib baik diriku dah makan.. klu tak sure tak lalu..hehe

etuza berkata...

asalamualaikum alimaz.
he! cacing apani!.
Anak-anak bila dah nak remaja cabaran menangani mereka lain, terasa berat..naum saya doakan anak-anak saya jauh dari pengaruh buruk. Masa kecik2 masih ingat lagi mereka teramat maja pada saya dari mama, dah besar tegur sikit dahlah merajuk..masuk bilik berkurung tak nak makan..apapun kita bertolak ansur dengan anak pada jalan betul adalah sebaik2nya.
Thank alimaz.

CuTeMiUt78 berkata...

oooopppsss.... alamak.. ni dah kes salah anggap ni

hans berkata...

hahahahhaha
serius gelak sebab sakit perut baca
adoi....
budak2 memang naif
hahah

sI tEDI berkata...

ekekekkeke...
masaklah cikgu tu nak menerangkan balik!!

Link Within

Related Posts with Thumbnails