TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Rabu, 2 Disember 2009

Duit US....


Amerika Syarikat yang lambang negaranya terdiri dari dua sisi dan semua sisinya sarat mengandungi simbol syaitan. Betul ke?

Dasar filosofi suatu negara terletak pada Lambang atau Simbol negaranya. Di mana pun di dunia ini, maknanya tersirat di sebalik simbol. Mari kita perhatikan...........
Bahagian depan wang itu bergambar Presiden AS pertama George Washington, bahagian belakang bergambar piramid yang terpotong. Gambar piramid ada di belakang, sebagai isyarat bahawa di belakang AS itu ada kekuatan lain.

Di atas piramid ada segitiga bergambar mata satu. Di atasnya ada tulisan Annuit Coeptis (semoga dia senang dengan projek ini). "Dia" yang dimaksud adalah si Mata Satu. Di bawahnya ada tulisan novus ordo seclorum (tahanan dunia baru). Artinya, umat seluruh dunia diharapkan masuk dalam projek tahanan dunia baru dan menerima kepimpinan si Mata Satu.

Novus Ordo Seclorum dari bahasa Yunani (New Order of the Ages) adalah kalimat lain dalam simbol Eye of Providence. Lambang ini jelas-jelas berbentuk Piramid Yahudi yang lebih popular diistilahkan dengan The All Seing Eyes Pyramid. Di atas puncak piramid, bertahta All Seing Eyes, mata Dewa Horus, salah satu Dewa Utama dalam kepercayaan paganisme dan Kabbalah.

Muhammad Isa Daud, seorang penulis Dialog dengan Jin Muslim, membahas terperinci dalam bukunya, Dajjal akan Muncul dari Segitiga Bermuda. Konon, gambar mata dalam bingkai segitiga yang mengambang di atas piramid terpotong itu adalah simbol mata dajjal yang selalu mengawasi dunia melalui matanya, negara boneka zionis: Amerika Syarikat.

Novus Ordo Seclorum (tahanan dunia baru). Ertinya, umat seluruh dunia diharapkan masuk dalam projek tahanan dunia baru dan menerima kepimpinan si Mata Satu. Naudzubilla hi mindzalik...... Orang yang arif dengan hadis-hadis Rasulullah akan faham bahawa yang dimaksud si Mata Satu adalah Dajjal. Dajjal pula adalah makhluk sembahan bangsa Yahudi.

Di dasar piramid terdapat angka Romawi yang jika diterjemahkan ke dalam tulisan latin memiliki makna 1776, tahun kemerdekaan negara AS. Lapisan batu yang membentuk piramid ada 13 lapis yang menyimbolkan ke-13 suku Yahudi.
Tahun kemerdekaan Amerika Syarikat memang tahun 1776 atau dalam tulisan Romawi MDCCLXXVI.

Namun menurut banyak Simbolog, yakni para pakar ilmu simbol, angka Romawi tersebut sebenarnya mengandungi kode tersembunyi yang merujuk pada angka satanisme yakni 666. Bagaimana membacanya?

Menurut mereka, dalam nilai jumlah besar, kadangkala huruf ‘M’ tidak disertakan dan hanya sebagai ‘penghias’. yang tinggal hanya DCCLXXVI yaitu D = 500, C = 100, L = 50, X = 10, V = 5, dan I = 1.
Mari kita kira: DC = 600, LX=60, dan VI=6, jadi 666. Mark of the Beast atau dalam bahasa pakar Alkitab juga disebut sebagai The Evil Trinity, Trinitas Iblis!. Inilah Amerika Syarikat.
666 juga memiliki makna lain, yaitu “Anti Crist”.

E Pluribus Unum Kalimat ini diambil dari bahasa Latin dan secara umum bermaksud: "Dari banyak menjadi satu". Menjadi satu, ini pun mengarah kepada yang bermata tunggal. iaitu dajjal yang merupakan sembahan bangsa Yahudi. Yahudi bermaksud untuk menguasai dunia. Memusnahkan bangsa selain Yahudi, meletakkan ideologi mereka dalam dunia ini.
Salah satu ayat Talmud nya ada yang berbunyi:

“Hanya orang-orang Yahudi yang manusia, sedangkan orang-orang selain Yahudi bukanlah manusia, melainkan binatang.” (Kerithuth 6b hal.78, Jebhammoth 61a) (bahkan lebih rendah daripada pada anjing )

“Orang-orang bukan-Yahudi diciptakan sebagai budak untuk melayani orang-orang Yahudi.” (Midrasch Talpioth 225)

“Tanah orang bukan-Yahudi, kepunyaan orang Yahudi yang pertama kali menggunakannya.” (Babba Bathra 54b)

“Setiap orang Yahudi boleh menggunakan kebohongan dan sumpah palsu untuk membawa seorang bukan-Yahudi kepada kejatuhan.” (Babha Kama 113a)

“Pemilikan orang bukan-Yahudi seperti padang pasir yang tidak dimiliki; dan semua orang (setiap Yahudi) yang merampasnya, bererti telah memilikinya.” (Talmud IV/3/54b)

Amerika Syarikat yang rasmi tubuh pada tahun 1776, memiliki Lambang Negara yang cukup unik kerana memiliki dua sisi. Satu sisi bergambar Burung Helang yang mengembangkan sayap dan kedua kakinya mencengkeram anak panah dan daun zaitun.
Di atas kepala burung helang tersebut, ada sekumpulan bintang yang membentuk susunan Bintang David(lambang yahudi). Bila diperhati, lambang negara Amerika Syarikat ini dipenuhi dengan berbagai simbol yang seluruhnya mengarah kepada angka 13. Angka 13 sendiri sejak lama sudah dikenal dunia sebagai angka mistik yang sarat dengan pemujaan terhadap syaitan.

Selain sebagai angka syaitan, 13 juga boleh dianggap menyimbolkan 13 suku Israel, di mana suku ke-13 adalah Suku Benjamin yang terbuang. Atau 13 juga menyiratkan banyaknya jumlah koloni Inggeris di Amerika saat Inggeris masih berkuasa di benua itu. Apa pun, angka 13 ternyata memang banyak terdapat di lambang negara tersebut.


Inilah buktinya:
Sisi Burung Helang, angka 13 terdapat di:
• 13 bintang di atas kepala Helang membentuk Bintang David.
• 13 garis di perisai atau tameng burung.
• 13 daun zaitun di kaki kanan burung.
• 13 butir zaitun yang tersembul di sela-sela daun zaitun.
• 13 anak panah.
• 13 bulu di hujung anak panah.
• 13 X 9 titik yang mengitari Bintang David di atas kepala Helang.

Sisi Piramid Masonik, angka 13 terdapat di:
• 13 huruf yang membentuk kalimat ‘Annuit Coeptis’
• 13 huruf yang membentuk kalimat ‘E Pluribus Unum’
• 13 lapisan batu yang membentuk piramid.

Itulah Yahudi yang ingin menguasai dunia dengan menyatukan segala ideologi yang ada di dunia ini dengan ideologi bangsa Yahudi yang sesembahannya adalah DAJJAL yang merupakan makhluk hermafrodit, mempunyai dua kelamin.
Seluruh tindak-tanduk Zionis-Israel mengacu pada ayat-ayat Talmudisme. Bahkan Texe Marrs, seorang investigator independen Amerika yang telah menyasat garis darah Dinasti Bush selama enam tahun, menemukan bukti bahawa keluarga besar Bush, termasuk Presiden AS George Walker Bush, merupakan sebuah keluarga yang sangat rajin mendaras dan mempelajari Talmud(yahudi).
“Dinasti Bush adalah dinasti Yahudi dan mereka menjadikan Talmud sebagai kitab sucinya. Adalah silap besar menyangka mereka sebagai keluarga Kristian. Mereka menunggangi kekristianan untuk menipu warga Kristian dunia. Padahal, mereka merupakan keluarga Talmudis yang taat, ” kata Texe Marrs.

Sumber:internet
--------------------------------------------------------------------------------------
*entah le.....*

9 ulasan:

Diarihatiku1976 berkata...

wow... tercengang saya bila membacanya...

Watierman berkata...

Tak pernah belek pulak duit US..memang Akak ada beberapa keping..dalam beg duit...erm...nanti Akak belek2....TQ for sharing!!!

joegrimjow berkata...

pernah gak denga dlu
ntah
btol kot
bersediaaa

Nida n' Hanafi berkata...

Memang patutnya Amerika ni macam dajal+syaitan .. yang peliknya boleh pulak tu ikut je perintah si Israel tu, takde pegangan hidup langsung..

farenova berkata...

Betul tu... dajjal sedang menguasai kita dengan propaganda "New World Order" !

Solehah berkata...

hmmm..mcm2 helah dorg kan..

CITY® berkata...

salam alimaz,

satu info yg sangat berguna, walo pernah juga membaca asal usul kaum yahudi nih

dalam al quran juga ada menceritkan kisah2 kaum yahudi ni

mereka la kaum yg agendanya ingin musnahkan agama2 terumatanya islam

semoga kita, tidak terpedaya dgn tipu muslihat yahudi

ALoNa CintamaniszLite berkata...

sesungguhnya...akak mmg taknah pegang pun dollar US ni, hehe.
tengok pun..ni ler 1st time.

Tanpa Nama berkata...

ishhh info baik ni..kalu xbaca,,,mmg xtau lgsg ni

Link Within

Related Posts with Thumbnails