TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Rabu, 18 November 2009

Koleksi Lawak..


Kat sebuah reban ayam ni ade seekor ayam jantan yang dah tua tapi masih bertenaga lagila, lepas tu ade 10 ekor ayam betine, sume ayam dara, nak dipendekkan cerita penternak ayam ni telah membawa seekor ayam jantan yang mude masuk kat reban ni.
ayam jantan yang mude telah bertemu dengan ayam jantan yang tue ni diorang pun berbual (dalam bahasa ayamla)
ayam jantan mude : banyak betul ayam betina yang muda2 kat sini, larat ke pak cik
nak layan sumenye.

ayam jantan tue : bolehla, pak cik walaupun dah tue larat lagila

ayam jantan mude : patut pak cik bersara jela dah tue , patut disembelih jer.

ayam jantan tue :(agak terkilan) kalo macam tu aper kate kalo kiter bertanding lumbe lari, kalo kamu menang kamu ambikla sume ayam betine ni, tapi kalo pak cik menang pakcikla yang ambik sume ayam betine ni, kite berlumbe sejauh 100m.

ayam jan tan mude : (berfikir sejenak) okla saye setuju

ayam jantan tue : tapi mase pertandingan tu kamu kasila saya pergi dulu sejauh 10m
lepas tu barula kamu lari mengekori saya, saya nikan dah tue.

ayam jan tan mude : (berfikir sejenak) okla saye setuju

mase pertandingan 2 ekor ayam ni pun bertanding lumbe lari sejauh 100m
mase tu dah pertandingan dah mule ayam jantan tue tu larila dulu, sampai jer 10m, ayam jantan mude ni pun lari mengekori ayam jantan tue ni, lajula die lari sebab mude lagi, bile dah hampir dengan ayam jantan tue tu, tibe2 jer ayam mude tu kene tembak, rupe2nye sipenternak yang tembak ayam jantan mude tu dengan senapang sambil merungut.

sipenternak:(dalam nada marah) nampaknye ni dah masuk 15 kali aku terbeli ayam
jantan mude yang GAYY!!!
ayam jantan tue :(dalam hati) hehehehe berjaya lagi taktik aku
----------------------------------------------------------------------------------------
*aik...silap tempat la nak tunjuk 'power'..muahaha*

5 ulasan:

Solehah berkata...

huhu..power gila aym tua tu eh..tp taktik kotor tuuu..

ZOOL@TOD berkata...

Pengajarannya: hormatilah mereka yang lebih tua.....

fikaryna79 berkata...

akak berjaya wak saya gelak! sy gembira..ehe..

sI tEDI berkata...

ha h aha.. ayam gay boleh makan tak??? ekekkekee

Fa'e berkata...

salam alimaz, sesaja jln cni nak rehatkan minda baca koleksi lawak!

Link Within

Related Posts with Thumbnails