TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Isnin, 14 September 2009

Web dikemaskini.....


Sama ada anda perasan atau tidak...itu pun terpulang kepada Enjin carian yang anda gunakan...jika enjin carian Google anda akan perasan sesuatu....anda sudah boleh melakukan carian masa-nyata pada Google dengan mengubah URL mereka serba-sedikit. Melaluinya, anda kini boleh melihat laman web yang dikemaskini kurang 10 saat yang lepas, pada Google.


Untuk menggunakan fungsi terbaru ini, anda hanya perlu klik pada “Show Options”, dan seterusnya memilih hasil carian untuk 24 jam yang lepas. Seterusnya, pada URL hasil carian anda, anda perlu mengubahnya daripada “tbs=qdr:d” kepada “tbs=qdr:n”, dan anda sudah boleh melihat kemaskini untuk seminit yang lepas.

Walaubagaimanapun, dengan menggunakan fungsi ini, anda hanya boleh melihat hasil carian yang serba sedikit, dan bukan kesemunya di perlihatkan sekali. Mungkin ianya masih lagi dalam percubaan, tetapi kini kita sudah dapat lihat yang mana Google turut sama mementingkan hasil carian masa-nyata.

sumber:amanz
-----------------------------------------------------------------------------------------
*Yang penting terkini..terbaru...................*

2 ulasan:

a berkata...

Salam Alimaz dan sekeluarga.. selamat hari raya aidil fitri.. maap zahir dan batin.. maaf klu sepanjang saya berblog ada trsalah taipkah ape... :)

Solehah berkata...

wahh..bagus2..just notice ni..terima kasih ya..

Link Within

Related Posts with Thumbnails