TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Selasa, 15 September 2009

Balik Kampung ??????



kenapa perlu balik kampung ?????

Jika anda balik kampung anda akan tempuhi semua ini....
-ia kan sesuatu yang memenatkan....letih..ooo nak 'drive' maunye kampung tu jauh......beratus KM....

-Anda akan tempuhi kesesakan....fuhhh yang amat sangat....

-Anda akan saksikan kemalangan yang banyak ....itu pun jika anda tidak terlibat...jika ia anda saksi...bukan saksikan...

-Anda perlu keluarkan kos....minyak....toll....makan (berbuka)....dan lain...lain ...kena bawa satu karong nie balik....kat kampung lagi nak kena 'pau'....

jadi kenapa nak balik kampung jugak....??????

Tak boleh ke beraya di badar.....


KENAPA???

sebabnya...

-Anda tidak peduli semua itu kerana bagi anda ...hari raya ini perlu berada bersama dengan keluarga tercinta.....Jika anda seorang anak ....tentulah Ibu-bapak yang selalu anda ingatkan kan...??? betoi tak???.Jika anda sudah berkahwin tentu anda semua amalkan sistem giliran kan...tahun ni kat mana anda beraya??? jangan bergaduh tahun depan giliran beraya di rumah keluarga anda pulak...kan...

-Jika anda sudah tiada orang tua (Meninggal) tak semestinya anda tidak boleh balik Kampung kan...carilah saudara (adik beradik) anda ...kerana jangan biarkan anak-anak anda tidak mengenali saudara-saudaranya....

-Tidak semestinya kita perlu pulang beraya di rumah Ibu-bapak...jika mereka telah tiada ...carilah jalan untuk anda sanak saudara boleh menziarahi...sasama keluarga...Jika anda yang lebih tua.....anda boleh jadikan rumah anda untuk mengeratkan silaturahim sesama keluarga.....

-sapa nak beraya di bandar...kalau dah ada kampung....tak ada 'feeling' langsung beraya di bandar betoi tak??? orang yang tak dak kampung je...beraya kat bandar...tu...lantak la...

-sekarang dengan kemudahan yang disediakan....disamping kos yang berpatutan ...anda tiada alasan lagi untuk TIDAK balik kampung kan....

Jadi, bukanlah satu kerumitan untuk balik kampung dan menemui sanak saudara di musim perayaan ini.

Selamat Hari Raya.

--------------------------------------------------------------------------------------------
Raya nie anda balik Kg. sapa.......ada cadangan.

4 ulasan:

sI tEDI berkata...

apa yang penting!! Hati-hati di jalanraya..

akadang2 kita hati2.. tapi orang lain tidak hati2.. macam mana tu? :(

ZOOL@TOD berkata...

Alimaz kampung kat mana?

zai berkata...

Salam Alimaz..

Baca N3 nie dah buat kak zai tak sabar nak balik kg nie...

Solehah berkata...

ya betul..x sabar nak blk kg ni...

Link Within

Related Posts with Thumbnails