TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Rabu, 30 September 2009

Ayat biasa.....

Ayat biasa....bila nak menikah....lain

Seorang suami sedang mencari-cari helah untuk membolehkan dia berkahwin lagi.
Antara alasan yang diberikannya:
Suami : Lelaki kawin 3 baru lah sah
Isteri : Kenapa pula?
Suami : Cuba terjemahkan ke dalam Bahasa Inggeris, "satu" is one, "dua" is two, "tiga"
isteri (is three). Baru betul dan sah!.
Isteri : Tapi abang kena faham Bahasa Inggeris, terutama tentang "singular" dan "plural"
Suami : Berkenaan apa tu?
Isteri : Satu tu "Singular"; dua atau lebih "Plural"
Suami : Contohnya?
Isteri : One car sebagai singular, two cars sebagai plural. Apa bezanya?
Suami : Ohhh... tambah huruf "s" untuk yang plural
Isteri : Betul tu. Sama juga la untuk abang
Suami : Macam mana pula boleh sama?
Isteri : Satu isteri abang MAMPU, jika dua isteri dah jadi plural, maka abang MAMPUS
tambah "s" je, kan?
Lepas daripada tu, si-suami tidak pernah lagi berceritakan hasratnya untuk berkahwin lagi...

---------------------------------------------------------------------------------------------
*Ini hanya koleksi lawak.....*

3 ulasan:

sI tEDI berkata...

ha ha ha.. kaso bahasa bini!! ekekekekeek

ZiE FAUZi berkata...

bagus alasan ni..leh try kalo hubby bertanya nti..hehehe

mamalieyna berkata...

pnh baca lawak ni..heheh..baru ada akai..kan3x.. :P

Link Within

Related Posts with Thumbnails